Акафист блаженному Андрею, великому богослову и предивному блудоборцу, в земле Российской просиявшему
Кондак 1
Избранный светильниче и изрядный Господу угодниче, достоблаженный Андрее, богослове премудрый, бога в разуме своем стяжавый, паче же стяжавый изобильную благодать в умном делании своем и молитве непрестанной и так в боговидении жизнь свою проводивый, и чистотою жизни своея и девством своим и житием постническим просиявый, и тако в девстве своем козни злокозненных и нечестивых мужеложцев в церкви обличивый и посрамивый аки некие древние еллинские мерзости, о нихже не подобает христианину и глаголати, и тако ся велиим блудоборцем и гомоборцем явивый, молисья за ны грешныя и окаянные рабы твоя, паче же молися и за всю землю нашу, да просветит нас Господь светом Христовым, и заступися за ны пред Господом Богом нашим, да присно радующеся и славословяще тя и премудрость твою, иже аки некий бесценный женмчуг, егоже приобрел благоразумный купец, истратив все, присно воспеваем ти и глаголем: Радуйся, блаженный Андрее, чудный девственниче и предивный блудоборче!
Икос 1
Благодать божественную по крещении получив и данный тебе Господом дар Духа в себе возогревая, на путь священства устремился еси, достоблаженный диаконе Андрее; прежде же оного рукоположения тя в диаконы дерзнул безбрачным пребыти еси до конца жизни своея, якоже и апостол Павел, изрядный ученик Христов, дабы удобнейшей стезею ко Христу-Богу востещи; и тако, Андрее блаженне, девство свое блюсти некогда обещался еси и, Богу содействующу, нерастленным соблюл его еси, презрев соблазны женския естественныя, паче же соблазны презъествественные от юных отроков и мужей прелестных телесною добрОтою своею; сего ради велие дерзновение обличати беззаконных блудников и мужеложцев, паче же бесстыдных юных безбрадых отроков и их любовников, стяжал еси, о блаженный Андрее; и, о Бозе ревнуя, оных еллинских мерзостей сторонников бичевал еси, аки Христос, иже некогда бичевал менял и торговцев во Храме иудейском; и тако, выну в девстве своем пребывая и бесов и страстей служителей посрамляя, зело дьявола уязвил еси и темже вызвал оного на брань еси и многие и великие искушения от него претерпел еси; силою же божией и угодников святых молитвою все козни его и наветы его попрал и поборол еси и нивочтоже вменил я еси, ухая чистотою и девством своим; темже мы, грешнии, ублажая тя, Андрее за подвиги твои, дерзаем воспевати ти: "Радуйся!":
_________________ Если человек в состоянии посмеяться над собой, это говорит о его внутренней свободе. (Чулпан Хаматова)
|